සමගි ජන බලවේගයේ (SJB) පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී ආචාර්ය හර්ෂ ද සිල්වාගේ ප්රකාශය:
මේ වන විට ශ්රී ලංකාව සිටින්නේ විශ්වාසය පිළිබඳ අර්බුදයකට මැදිවය. මෙම රජය කෙරෙහි මහජන විශ්වාසය මෙන්ම ජාත්යන්තර ආයෝජකයන්ගේ විශ්වාසයද සම්පූර්ණයෙන්ම පහත වැටී ඇති අතර, එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස වෙළඳපල කැටි වී ඇත. වෙළෙඳපොළක කාර්යක්ෂමතාව තීරණය කරන ප්රධානතම සාධකය විශ්වාසය බව මූලික ආර්ථික න්යායේ සඳහන් වන අතර එය සැලකිල්ලට ගෙන මේ රජයට තවදුරටත් ආර්ථිකය කළමනාකරණය කිරීමට නොහැකි බව පැහැදිලිය. ජාත්යන්තර මූල්ය අරමුදල සමඟ වැඩ කිරීමට සහ තිරසාර සැලැස්මක් ක්රියාත්මක කිරීමට කැමැත්ත ප්රදර්ශනය කිරීමෙන් අහිමි වූ ආයෝජක විශ්වාසය යම් ප්රමාණයකට නැවත ලබා ගත හැකි බැවින්, IMF ලිපිය ඉදිරිපත් කරන ලෙස අපි රජයෙන් ඉල්ලා සිටිමු.
රජය වහාම ක්රියාත්මක කළ යුතු වෙනස්කම් කිහිපයක් තිබේ. ශ්රී ලංකා මහ බැංකුවේ (CBSL) මුදල් මණ්ඩලය සම්පූර්ණයෙන් ප්රතිසංස්කරණය කිරීමෙන් පටන් ගෙන, වත්මන් මණ්ඩලය කෙරෙහි ඇති විශ්වාසය විනාශ වී යයි. අපි මේ වත්මන් අර්බුදයට මුහුණ දී සිටින්නේ මුදල් මණ්ඩලය විසින් ගන්නා ලද අයහපත් තීරණවල ප්රතිඵලයක් වශයෙනි. ඔවුන් රුපියල පාවෙන ආකාරය සම්පූර්ණයෙන්ම වැරදියි. මුදල් අමාත්ය බැසිල් රාජපක්ෂ මහතා ප්රකාශ කළේ ජාත්යන්තර මූල්ය අරමුදලේ IV වැනි වගන්තියේ අවසන් වාර්තාව ඔවුන් රඳවාගෙන සිටි නමුත් ඔවුන්ට එහි දෙවැනි පිටුව මඟ හැරී ඇති බවක් පෙනෙන්නට ඇති බවයි. රුපියල අවප්රමාණය වීම ක්රමානුකූලව සිදුවිය යුතු බව දෙවැනි පිටුවේ එක් ප්රධාන යෝජනාවක සඳහන් වේ. ඉන්පසුව, "සංක්රාන්තිය පරිස්සමෙන් අනුක්රමණය කර විස්තීරණ සාර්ව ආර්ථික ගැලපුම් පැකේජයක කොටසක් ලෙස ක්රියාත්මක කළ යුතුය".
ශ්රී ලංකා මහ බැංකුවේ ප්රේෂණ බලහත්කාරයෙන් පරිවර්තනය කිරීම සම්පූර්ණයෙන්ම ප්රතිගාමී වන අතර එය අහෝසි කළ යුතුය. බලහත්කාර පරිවර්තන අනුපාතිකය 25% ක්ව තිබියදී ඔවුන් රුපියල පාවී ගිය නමුත්, බැංකු පද්ධතිය හරහා ප්රේෂණ ගලා එන බව ඔවුන් දුටු විට, ඔවුන් තවදුරටත් අනුපාතය 50% දක්වා වැඩි කළහ. මෙම තිරසාර නොවන පරිවර්තනවල ප්රතිඵලයක් ලෙස, බැංකුවලට දැන් ඔවුන්ගේ ව්යාපාර පවත්වාගෙන යාමට ප්රමාණවත් විදේශ විනිමය නොමැත. ඉන්ධන, බෙහෙත්, අල හෝ LPG සඳහා අපගේ ආනයන බිල්පත් ගෙවන්නේ බැංකු මිස මහ බැංකුව නොවේ. එබැවින් රුපියල තවදුරටත් අවප්රමාණය වීම වැලැක්වීමට මෙන්ම භාණ්ඩ මිලදී ගැනීමට ප්රමාණවත් ඩොලර් ප්රමාණයක් බැංකු සතුව තිබීම ඉතා වැදගත් වේ. අපට මෙම විකාර ප්රතිපත්ති තේරුම් ගැනීමටවත්, ඒවා වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමටවත් නොහැකි අතර රජය වහාම මෙම ගැසට් පත්රය ඉල්ලා අස්කර ගත යුතුය.
තවද, එක් විචල්යයකට පටහැනිව, ප්රතිසංස්කරණ ක්රියාවට නැංවීමේදී සියලු විචල්යයන් දෙස බැලිය යුතු එක් සුසංයෝගී පද්ධතියක් ලෙස ආර්ථිකය නිරීක්ෂණය කිරීමේ වැදගත්කම IV වැනි වගන්තියේ වාර්තාවෙන් පෙන්වා දෙයි. 6.5% සිට 7.5% දක්වා වැඩිවීම සම්පූර්ණයෙන්ම ප්රමාණවත් නොවන බැවින්, ප්රතිපත්ති පොලී අනුපාත තවදුරටත් ඉහළ නැංවීම අතිශයින් වැදගත් වේ! උදාහරණයක් ලෙස ගන්න, ඊයේ භාණ්ඩාගාර බැඳුම්කර වෙන්දේසියේදී රජය විසින් වෙළෙඳපොළෙන් ඉදිරිපත් කළ කිසිම ලංසුවක් අනුමත නොකළ නිසා අරමුදල් සඳහා සමාන මුදල මුද්රණය කිරීමට සිදු විය. ඕනෑම ලංසුවක් අනුමත කිරීමට ඇති අකමැත්ත 15.5% ට වැඩි පොලී අනුපාතයකට සියලුම ලංසු ඉදිරිපත් කිරීමේ ප්රතිඵලයක් බව මහ බැංකුව ප්රකාශ කරයි. කෙසේ වෙතත්, ශ්රී ලංකා මහ බැංකුව තේරුම් ගැනීමට අපොහොසත් වන දෙය නම් කිසිවකුට තම ආයෝජන සඳහා සෘණාත්මක පොලී අවශ්ය නොවන බවයි. මේ අනුව, උද්ධමනය 17.5% ක් වන විට, ඔවුන්ගේ නිවැරදි මනසින් 17.5% ට අඩු පොලී අනුපාතයක් සඳහා ඕනෑම දෙයක් ආයෝජනය කරන්නේ කවුද? සියලුම ආයෝජකයින් තම ආයෝජනයෙන් හොඳ ප්රතිලාභයක් ලබා ගැනීමට හැකි වන පරිදි උද්ධමන අනුපාතයට වඩා පොලී අනුපාතයක් ලබා ගැනීමට උත්සාහ කරයි. උද්ධමන අනුපාතයට අනුකූලව ප්රතිපත්ති පොලී අනුපාත වැඩි කරන ලෙසත්, අධික ලෙස මුදල් මුද්රණය කිරීම සම්පූර්ණයෙන්ම අත්හැර දමන ලෙසත් අපි රජයෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ එබැවිනි.
අතිරේකව, ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීමේ ක්රියාවලිය හැකි ඉක්මනින් ආරම්භ කළ යුතුය. අපගේ ණයහිමියන් දැනටමත් White & Case LLP වැනි ඉහළම නීති සමාගම් කුලියට ගෙන ඇත්තේ ඔවුන්ට ණය සාකච්ඡා සඳහා උපදෙස් දීමට සහ අපව උසාවියට ගෙන යාමට සැලසුම් කර ඇත. කෙසේ වෙතත්, අප වෙනුවෙන් පෙනී සිටීම සඳහා අපි තවමත් නීති සමාගමක් කුලියට ගෙන නැත. මෙය තවත් සොරකම් කිරීමට අවස්ථාවක් ලෙස නොසලකන ලෙස මම රජයෙන් ඉල්ලා සිටියත් අප වහාම සුදුසු නීතිඥයින් බඳවා ගත යුතුය. වත්මන් මහ බැංකු අධිපතිවරයා Imaad Zuberi වැනි ඩොලර් මිලියන 6.5ක චරිත සමඟ නීච ගණුදෙණුවල නිරත වන අයුරු පසුගිය කාලයේ අපි දුටුවෙමු. එතැන් පටන් Zuberi එක්සත් ජනපදයේ මූල්ය වංචා සම්බන්ධයෙන් වැරදිකරු වී සිර දඬුවම් නියම කර ඇත. අපගේ බදු ගෙවන්නන්ගේ මුදලින් ඩොලර් මිලියන 5.6කට අධික මුදලක් Zuberi සහ ඔහුගේ සහකරු හෝ සහකාරියගේ ප්රයෝජනය සඳහා ගිය බවද පසුව අනාවරණය විය. එපමනක් නොව, ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීමේ ක්රියාවලියේ පළමු පියවර ලෙස ජාත්යන්තර ස්වෛරී බැඳුම්කර (ISB) මත පොලී ගෙවීම තාවකාලිකව නතර කිරීම ඉතා වැදගත් වේ.
විවිධ බැඳුම්කර හිමියන් නියෝජනය කරන අරමුදල් කළමනාකරුවන් පිරිසක් ඊයේ මට හමුවිය. එක් අරමුදල් කළමනාකරුවෙකු තමා ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ හමුවූ බව හෙළි කළ විට මට එය සිතාගත නොහැකි විය. ජනාධිපතිතුමා අරමුදල් කළමනාකරුවන් සඳහා කාලය වෙන් කිරීම සම්පූර්ණයෙන්ම නුසුදුසුයි. ඒ වෙනුවට අප නියෝජනය කළ යුත්තේ ස්වෛරී-ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීම පිළිබඳ විශේෂඥ කණ්ඩායමක් මිස ශ්රී ලංකාවේ ජනාධිපතිවරයා නොවේ. බැඳුම්කර ප්රතිව්යුහගත කිරීමට අවශ්ය හැකියාවක් හෝ හැකියාවක් ජනාධිපතිවරයාට නැත, එබැවින් ස්වෛරී-ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීමේ සාකච්ඡා වෘත්තිකයන්ට භාර දෙන ලෙස අපි රජයෙන් ඉල්ලා සිටිමු.
අවසාන වශයෙන් අපට අසන්නට ලැබෙන්නේ රජය පසුගිය වියදම් සහ ආදායම සංශෝධනය කර නව අයවැයක් ඉදිරිපත් කිරීමට නියමිත බවයි. එසේ නම්, යම් ආකාරයක වෙළඳපල විශ්වාසයක් ඇති කර ගැනීම සඳහා ආදායම වැඩි කරන අතරම වියදම් අඩු කරන්නේ කෙසේද යන්න රජය පැහැදිලිව ප්රකාශ කළ යුතුය. ඉන්ධන සහ ගෑස් සඳහා පෝලිම් කිලෝමීටර් ගණනක් දිගු වීමත්, ව්යාපාර සහ ජනතාවගේ ජීවනෝපාය යන දෙකම අනතුරේ හෙළමින් පැය 13ක් තරම් දිගු විදුලි කප්පාදුවකින් ජනතාව දිගින් දිගටම පීඩා විඳිමින් සිටින නිසාත් අද මහජනතාව සම්පූර්ණයෙන් අවුල් වී ඇත. ශ්රී ලංකාව බොහෝ දුරට නරක පාලනය නිසා ඇති වී තිබෙන මෙම අවුලෙන් ගොඩ ඒම සඳහා පැහැදිලි සහ තිරසාර මාවතක් සකස් කර ගැනීමට හැකි වන පරිදි අවශ්ය වෙනස්කම් හා ප්රතිසංස්කරණ ක්රියාත්මක කරන ලෙස අපි රජයෙන් දැඩි ලෙස ඉල්ලා සිටිමු. අනාගත පරපුර වෙනුවෙන් මේ රට බේරා ගැනීමට අවශ්ය බැවින් අපි අපගේ උපරිමයෙන් නිර්මාණාත්මක විවේචන සහ යෝජනා ලබා දෙන්නෙමු.
For More Updates Follow US on FACEBOOK :

Comments
Post a Comment